Emergency Upload

4 mei 2016

Eén van de meest voorkomende problemen bij bedrijven is het ontbreken van voldoende frankeertegoed terwijl u veel post moet frankeren. Dit heeft te maken met de afgesproken weeklimiet (eens in de 7 dagen laden) die bereikt is. Wat kunt u doen want de stapel post moet vandaag weg? Gelukkig kunt u gebruik maken van de Emergency Upload. De hoogte hiervan kan, op uw verzoek, alleen door PostNL veranderd worden.

Voor een structurele verhoging kunt u rechtstreeks contact opnemen met PostNL (088 - 868 68 68) of direct het aanvraagformulier invullen op de website van PostNL. Er wordt over een weeklimiet gesproken omdat het totale bedrag eens in de 7 dagen kan worden geladen. Voor 16.00 uur aanvragen moet want dan heeft u binnen een uur meer frankeertegoed

Als u de upload aanvraagt voor 16.00 uur dan kunt u binnen één uur over extra frankeertegoed beschikken bovenop uw weeklimiet. U moet wel aan de volgende voorwaarden voldoen:
- U vraagt maximaal 1.000 euro Emergency Upload aan en
- Uw verzoek komt bij PostNL binnen op een werkdag vóór 16.00 uur

Wanneer de bevestiging na 16.00 uur binnenkomt, dan vervalt uw aanvraag. U kunt dan de volgende dag weer een aanvraag doen. Het frankeertegoed dient u dezelfde dag te activeren. Hiervoor maakt u verbinding met PostNL op de gebruikelijke manier.

"Het laden van de Emergency Upload werkt eenvoudig op mijn NetSet2 frankeermachine. Via de knop 'noodkrediet' laad ik het frankeertegoed op waardoor ik direct onze post kan frankeren. In de praktijk komt het niet veel voor maar het is erg handig om zonder tussenkomst van derden snel over extra frankeertegoed te beschikken om zo onze post dezelfde dag nog te versturen."

Emergency upload voor een NetSet frankeermachine op afstand mogelijk

Voor uw NetSet frankeermachine kunt u de Emergency Upload op ieder gewenst moment aanvragen. U mag dit aanvragen tot maximaal twee keer per maand. De NetSet frankeermachine staat in direct contact met het netwerk van PostNL. Één van de belangrijkste voordelen hiervan is dat zo het laden van frankeerwaarden op afstand mogelijk wordt. Er zijn twee soorten NetSet frankeermachines:

NetSet1 frankeermachine (rode afdruk)

De weeklimiet is in meerdere keren op te nemen, zolang het afgesproken bedrag maar niet wordt overschreden. Heeft u tijdelijk meer nodig dan de weeklimiet dan kunt u hier klikken voor een emergency upload ook wel noodkrediet of extra lading genoemd. Let op! U dient de vrijgegeven emergency upload dezelfde dag op te laden.

NetSet2 frankeermachine (blauwe afdruk)

Heeft u tijdelijk meer nodig dan de weeklimiet dan kunt u de toets emergency upload gebruiken voor een extra lading. Dit wordt ook wel noodkrediet genoemd. Deze toets vindt u in uw frankeermachine nadat u krediet laden heeft ingedrukt. U kan maximaal twee keer per maand van deze optie gebruik maken met een maximum van € 1.000 per lading.

Frama Care

Heeft u nog vragen? Ons Frama Care Team helpt graag. Wanneer u belt voor technische ondersteuning, zorg dan dat u in de buurt bent van uw frankeermachine en modem. Vaak is het nodig dat u de instellingen in uw modem of frankeermachine ter plekke kunt controleren en wijzigen. Voor het installeren van uw frankeermachine in het netwerk kunnen wij met u meekijken tijdens de installatie. Hiervoor gebruiken we Teamviewer. Neem eerst telefonisch contact op via 0900-11222222 of mail uw vraag naar framacare@frama.nl.